Projekt Eden

Mé příběhy

Mysteasers
Nový volně stažitelný program pro trénování přemýšlení.

RK Designer
Návrhový program v EnyoJS a HTML5 pro RK Company.

Blender pro každého
Chcete umět vytvářet své vlastní 3D animace? Mám pro Vás svůj vlastní návod na bezplatně dostupný program Blender.

Návrh nábytku
Pokud se zrovna stěhujete, nevíte co kam příjde a jak vybavení rozmístit, tak se Vám může hodit moje volná aplikace na navrhování rozmístění nábytku. Rozmístění lze uložit a znova podle potřeby načíst. Více zde
7 náhodných projektů
Pokud chcete prohlédnout 7 náhodných projektů, tak klikněte zde



O projektu

Download
Spolupráce
Darovat příspěvek
Stav vývoje
Historie změn
Technologie
Líbí se mi používání softwarových nástrojů, jejichž podmínkou pro používání není zaplacení určité částky, ale nechávají na uživateli, zda se rozhodne dobrovolně finančně projekt podpořit. Ve stejném duchu chci rozvijet i tento projekt. Některé nástroje, které používám, jsou dokonce i opensource, ale o tomto směru sám moc neuvažuji. Bylo by tedy správné zmínit software, který používám.
Operační systém
Ubuntu - jedná se o Linux, který je derivátem Debianu. Podpora hardware je dobrá a když člověk hledá nějaké řešení, tak jej celkem snadno najde na internetu.
Někteří vyčítají, že je v Ubuntu nainstalovaná spousta věcí, které by tam nemusely být, ale mně vyhovuje.
Gnome 3 - Gnome 3 je jedno z možných grafických rozhraní pro Linux. Oblíbil jsem si ho proto, že se do něj dají psát rozšíření v JavaScriptu a vzhled si můžete v CSS přestylovat.
Sám jsem nic v této oblasti nevytvářel ani neupravoval ale na tomto webu je spousta pěkných javaskriptových rozšíření pro Gnome i s fotkami.
Většina rozšíření nabízí formulář s konfigurací a tak ani nepotřebujete zasahovat do javaskriptu, protože možností je i tak dost.
Programování - nástroje
GCC (GNU Compiler Collection) - sada překladačů projektu GNU pro Linux, ve které využívám kompilátor C++ standardu 98
MinGW (Minimalist GNU for Windows) - překladače pro Windows. Mohu tedy kompilovat C++ aplikace pro Windows přímo v Ubuntu
ADT (Android Developer Tools) - nástroj umožňující vývoj standardních aplikací na Android
NDK (Native Development Kit) - přídavný nástroj k ADT, který využívá GCC pro kompilaci C/C++ aplikací přímo pro procesor a Linux na zařízení s Androidem
NetBeans - docela pěkný multiplatformní editor pro C++ aplikace. Nezkoušel jsem moc jiné editory, protože už jsem na NB hodně zvyklý a píšu v něm i aplikace v Javě, PHP, JavaScript v různých technologiích.
Pro C++ podporuje lazení pomocí nástroje GDB, který je součástí GCC a tak můžete aplikaci klasicky ladit. Našeptává možný kód a podtrhne chyby. Sestavuje makefile ale umožní Vám přidat i vlastní vsuvky.
Umožňuje vývoj v různých profilech, kterým můžete přidělit různé kompilátory jako třeba GCC nebo MinGW. Když přidělíte profilu specifickou definici makra, tak Vám v kódu ztmaví části,
které se nemají pro daný profil kompilovat.
Programování - knihovny
SDL 1.2/2 (Simple Directmedia Layer) - multiplatformní C knihovna, která programátorovi poskytne sjednocené ovládání grafiky, klávesnice, myši, zvuku, síťe a jiné. Je to oboba Direct X, ale multiplatformní.
zlib - multiplatformní C knihovna na práci s kompresí zip. Pokud máte telefon s Androidem, tak se pravděpodobně tato knihovna nachází ve vaší kapse :), protože je od určíté verze Androidu jeho součástí.
OpenGLEW - multiplatformní C knihovna sjednocující zavedení a používání různých verzí OpenGL. Používám jí jen pro desktopové verze aplikace, co využívají verzi OpenGL větší než 1.
UV (Universe) - Universe je můj vlastní objektově orientovaný multiplatformní framework v C++ podporující zakladní SDL 1.2 a i SDL 2, který má podporu pro ještě více systémů
jako třeba Android. Dále framework podporuje klasické OpenGL a i OpenGL ES 2, které je na Androidech. Uživatel se tedy nemusí trápit nad tím, jak používat OpenGL, protože základní
používání je sjednocené. Výjimka je při používání nestandardních shaderu, protože shadery podporují jen novější verze OpenGL. Nejvíce práce na první verzi projektu mi zabral návrh,
tvorba a lazení tohoto frameworku a není divu. Pokud bych měl dostatek finančních prostředků na to, abych se tomuto projektu mohl věnovat plně, tak bych uvažoval o nějakém, ať už opensource
nebo jiném způsobu zveřejnění tohoto frameworku v četně názorných ukázek použití a dokumentace. To by byl ale nový samostatný projekt. Framework umožňuje různé věci od archivace souborů s daty, mixování zvuků, správa a
uvolňování zdrojů, odesílání/přijímání zpráv mezi komponentami, skládání vykreslovacích nebo kolizních komponent do transformací, osvětlení, test průniku přímkou s kolizními komponenty,
operace s maticemi, vektory a kamerou až po časovač, různé interpolace (lineární, kosíne, kubicá), práce se shadery u novějších OpenGL prostředníctvím třídy materiálu, načítání 3D objektů a jiné operace se sítnicí...
Grafika
GIMP (GNU Image Manipulation Program) - šikovný multiplatformní editor obrázků.
Blender - hodně dobrý multiplatformní 3D editor. Sepsal jsem na mých stránkách i návod na základní používání různých funkcí tohoho editoru.
Audio
Audacity - multiplatformní editor zvuku. Celkem se mi líbí.
LMMS (Linux MultiMedia Studio) - multiplatformní program na skládání hudby. Hudbu k aplikaci jsem zatím neskládal, ale s tímto programem jsem už dělal a líbí se mi. Pomocí pluginů je možné skládat
hudbu z nástrojů tvořených různými generátory, nebo si přímo vložíte zvuk z wavu, či využijete nástroje ze souborů SF2 určených pro MIDI.
Pokud získám z projektu nějaké finance, tak bych chtěl určitou část rozdělit mezi výše uvedené projekty, které také přijímají dary.